Let op: om deze website goed te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om Cookies aan te zetten. Meer informatie...

Onvoorstelbaar vooruitzicht

Tsarfati, Amir

Prijs: € 16,95
Voorraad#stock_type# onbekend
(1 beoordeling)
Delen:
Productspecificaties
EAN : 9789064513084
Auteur(s) : Tsarfati, Amir
Taal : Nederlands
Onderwerp : Historische roman (populair)
Categorie : Theologie
Verschenen : April 2020
Uitvoering : Ingenaaid
Conditie : Nieuw
Velden met een * zijn verplicht
Klantbeoordeling
Onvoorstelbaar vooruitzicht
Recensie door: Olga van Dongen

Bijbelse studie over Israël en de eindtijd.
Dit boek gaat over de tekenen van de tijd. De schrijver legt ze ons uit en daarbij ook de wederkomst van Christus vanuit Bijbels perspectief.
De hoofdtoon is: Kies voor Christus om aan de gevolgen van de grote verdrukking te ontkomen.
Bovendien roept het met een duidelijke uitleg op, om je bijbel te lezen en vanuit het Oude en Nieuwe Testament de verbanden te begrijpen.
God zal het land en de natie herstellen. In het boek Daniël wordt in het tweede deel de profetie daarover uitgesproken. Vervolgens komt er een berekening over het aantal jaren hoelang alles duurde en klopt dat met wat er in Bijbels opzicht al gebeurd is.
De feesten in de Bijbel die het Joodse volk vierden gaan allemaal richting het Offerlam dat Christus is.
Zij zijn een schaduw van de werkelijkheid.
Het feest van de ongezuurde broden is dat bijvoorbeeld. Overal waar nog iets zuurdesem in huis aanwezig was moest dat verwijdert worden. Christus, het Brood des Levens heeft dat vervuld
De schrijver geeft in dit boek ook een duidelijke uitleg of wij nu de Sabbat of de zondag moeten vieren.
De Here Jezus werd op het feest van de eerstelingen opgewekt. Hij is de Eersteling en de zondag is daarom een dag van feest waarop we belijden dat we een geweldige hoop in Jezus Christus hebben.
Waarom koos God Israël uit om Zijn volk te worden?
Het is op het ogenblik een financiële en militaire macht geworden. Het land wordt steeds rijker maar God houdt de controle.
In alle hoofdstukken wordt benadrukt dat wij Gods ambassadeurs èn het zout op aarde zijn. Zout wordt gebruikt om bederf tegen te gaan.
Als christen ben je eigenlijk een illegale immigrant wij zijn namelijk op doorreis.
Er wordt uitleg gegeven over het duizendjarig vrederijk, de grote verdrukking en het openen van de boeken. De Bijbelgedeeltes helpen om alles te onderbouwen.
Ook kun je lezen hoe het met Israël zal gaan in het laatste van de dagen als de wereld in de laatste fases belandt.
Wat zal er gebeuren met de volken en waar dient dit allemaal voor? Dat zijn vragen waar de schrijver een antwoord op probeert te geven.
Op het einde van de tijden zal God de boeken openen en al onze bijzonderheden vermelden, de goede en de slechte.
De oproep die overal te lezen is in dit boek is:
Moedig elkaar aan om met anderen over God te praten zodat zij ook gaan verlangen naar een leven met Christus zodat ook hun naam opgetekend wordt.
Deze studie is makkelijk te lezen en de Bijbelgedeeltes zijn zeker aan te raden om erbij te gebruiken.